torsdag 4 oktober 2012

Dagen har varit händelserik, såg på Nyhetsmorgon i morse och där bakades det kanelbullar då kom inspirationen, jag satte en bulldeg för senare bak under dagen.
Åkte ut till skogen och rastade hundarna, la ut några dummies. Pensionärerna i byn har ordnat en boulebana bredvid skogen och det var fullt med folk där som spelade, jag blev inbjuden att vara med och spela nästa vecka men jag tackade artigt nej och skyllde även på mina dåliga händer.
Sen kom min kompis Ulla och vi ät lunch och fikade nybakade bullar.
Grannen Malin kom förbi med nya lilla bäbisen, Arvid, han var så liten så jag såg nästan bara en liten näsa och en mössa. Plockade in en hel del av de tomaterna som hänger på mogning i växthuset, hoppas att de hinner bli klara innan kylan kommer.
Hann med en liten skogspromenad också och det blev lite trattisar, jag plockade två hela korgar, det finns svamp så det räcker och blir över.
Barnbarnet Emrik ringde och lät så ledsen, jag trodde det hänt nåt på dagis men han hade bara tråkigt och ville prata lite med mormor.
Kvällsmaten ordnades av Kenta, det blev stekt korv med bröd. Nu sitter vi och myser framför TV:n, väntar på Kockarnas kamp.

3 kommentarer:

  1. Det låter som du haft en härlig dag. Jag har ju så mycket äppelbullar i frysen och annat gott också för den delen, men nog känner jag suget av att baka kanelbullar också så vi får väl se hur det blir.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Baka är fantastiskt kul, lite som terapi för mig faktiskt.

      Radera
  2. Samma här, nu i helgen ska jag göra fyra st Brunkebergs svartbröd, vilket kommer att ta hela dan. Degen ska jäsa en timme, bröden två timmar, sen i ugnen en timme och jag ska göra två satser =) Men gott är det.
    Deisy

    SvaraRadera