onsdag 10 oktober 2012

"Har du hittat nån neger där borta som du åker och hälsar på?
Känns det inte fel att vara med en sån där halvapa?de är ju inte direkt en riktig människa om man säger så."
Statistik från USA visar att drygt 70% av den svarta befolkningen än emot blandrasförhållanden,till och med bomullsplockarna själva inser det sjuka i att blanda två så långt ifrån varandra stående raser,så tig med era obildade white trash kommentarer och inse att en vit kvinna som söker sig till svarta "män" är lika genetiskt felprogrammerad som en HBT människa eller pedofil

a white woman that fucks niggers are disgusting

Ja så här skriver en människa till min dotter på Facebook!!! Jag vet inte om man ska skratta eller gråta åt denna människas intelligens och värderingar.
Jag blir förbannad så det värker i kroppen, men det hjälper ju inte, en idiot är en idiot. När sånt här händer nån som står en nära så blir man helt ställd, hur kan man ha såna åsikter, vem tror han att han är som kan hoppa på andra människor med sina förolämpningar.
Nu orkar jag inte ens skriva om den här neandertalaren mer, han ska inte få nån mer uppmärksamhet från mig iaf.

lördag 6 oktober 2012

Vissa dagar är lite tråkigare än andra och vissa dagar är liksom roligare, man får som en bra känsla i kroppen och man är glad av ingenting. Jag tycker det är konstigt hur det kan vara. Tycker synd om månniskor som har depressioner och är ledsna utan anledning, svårt att förstå när man inte haft depression själv. Sen finns det ju människor som är glada nästan jämt och så skulle ju vara kul att vara. Jag är som jag är och tur är väl det att vi alla är olika.

fredag 5 oktober 2012

Vardagslyx: rena sängkläder och rena golv, åååhhh underbart. Nu kunde man bara önska att pizzan vore klar också.
Mina små älskade pelargoner som ska ner i källaren för vintervilan, måste ta tag i det nu i helgen.


Den här fina självlysande katten köpte jag härom dagen, synd bara att den gick sönder och inte lyset längre, ska försöka hitta en solcellslampa som jag kan byta ut den gamla med.

Det här är nog det sista som trädgården bjuder på i år, fantastiska ringblommor och tomater, jag kommer att sakna sommaren trots att det var en skitsommar.
Blev sittande framför TV:n fast jag skulle börja städa, började igår och så tar jag lite i morgon man får dela upp de tunga sysslorna när inte kroppen orkar.
Solen lyste in så fint i köksfönstret men nu mulnar det på igen, hoppas att det blir lite soligt idag i alla fall.

torsdag 4 oktober 2012

Dagen har varit händelserik, såg på Nyhetsmorgon i morse och där bakades det kanelbullar då kom inspirationen, jag satte en bulldeg för senare bak under dagen.
Åkte ut till skogen och rastade hundarna, la ut några dummies. Pensionärerna i byn har ordnat en boulebana bredvid skogen och det var fullt med folk där som spelade, jag blev inbjuden att vara med och spela nästa vecka men jag tackade artigt nej och skyllde även på mina dåliga händer.
Sen kom min kompis Ulla och vi ät lunch och fikade nybakade bullar.
Grannen Malin kom förbi med nya lilla bäbisen, Arvid, han var så liten så jag såg nästan bara en liten näsa och en mössa. Plockade in en hel del av de tomaterna som hänger på mogning i växthuset, hoppas att de hinner bli klara innan kylan kommer.
Hann med en liten skogspromenad också och det blev lite trattisar, jag plockade två hela korgar, det finns svamp så det räcker och blir över.
Barnbarnet Emrik ringde och lät så ledsen, jag trodde det hänt nåt på dagis men han hade bara tråkigt och ville prata lite med mormor.
Kvällsmaten ordnades av Kenta, det blev stekt korv med bröd. Nu sitter vi och myser framför TV:n, väntar på Kockarnas kamp.

onsdag 3 oktober 2012

Oj det här blev en riktigt lång dag, precis hemkommen kl 7, åkte hemifrån 9 i morse. Har haft ett trevligt möte, med min gamla fibrogrupp mycket skratt blev det  ja det var så kul att träffas igen, man får liksom lite extra energi av att träffas. Storhandling på Ica o sen hämta hundar hos föräldrarna, stopp i Kolsva hämta lite papper och sen hämta en pizza, inte världens godaste men den fyllde sin funktion och man blev mätt iaf.
Ikväll är det Dallas igen, tänk när det kom på 80-talet, då var det fantastiskt att få se världens första såpa, jag missade bara ett par avsnitt då när det begav sig, satt och matade min äldsta dotter och tittade samtidigt på Dallas, ja det var tider det.
Nu pratar de om det amerikanska presidentvalet på Rapport, jag hoppas att Obama vinner, det är nog enda räddningen för USA, de måste börja hjälpa varandra i det där landet och inte bara tänka på sig själva, lite solidaritet med de sämre lottade skulle inte skada.
I morgon känns det som att jag ska ta mig en riktigt lång och härlig sovmorgon, så himla skönt att ligga och dra sig och bara titta med ett öga, skönt är det.

tisdag 2 oktober 2012

Skogspromenad i duggregnet är riktigt skönt, tycker alla utom Pepsi, försökte få på henne en regnkappa men då vägrade hon att gå. La ut några dummies till Olle och Stella, då blev det springa av. Hem och duscha och sen blev det mat, tänkte ha en mysig eftermiddag med min bok och då somnade jag som vanligt. Nu ska jag baka ut en deg som jag började med igår, få se vad det blir
Andra dagen på oktober månad, lika grå och trist som igår. Idag är det matbröds bakning på agendan och måste ut i skogen en sväng så man piggnar på sig.
Hungriga hundar som far omkring mig, får nog ta mig ut i köket och fixa hundfrulle.
Hörs snart igen :-)

måndag 1 oktober 2012

Bloggens början

Jag är en hemmaodlare i liten skala, mina favoritväxter är tomater och pelargoner. Läste precis ikväll att en slöttsträdgårdsmästare hade samma sätt att ta tomatfrön som jag, man tar frön ur en mogen tomat och skrapar ur dem på ett hushållspapper, låt torka ett par dagar sen lägg pappret i en burk eller i ett melittafilter, i vår klipper du bara små pappersbitar och planterar, kanonbra grobarhet. Jaha det här var mitt första inlägg på min blogg, hoppas att nån i cybervärlden kommer att läsa mina inlägg. God natt :-)