Strålande sol idag och plantorna har burits ut i växthuset där de växer och frodas. Pepsi var lite krasslig på morgonen men är nu pigg och glad igen.
De fäller sly utanför vårt hus och kör samtidigt flismaskin, det dånar och tjuter, tur jag sitter med hörlurar på och lyssnar på Melodikrysset. Jag tror att dagens kryss är som följer:
V8 Tunna och V13 skivor
Tysk inspelning av Siwans Tunna skivor.
L10 Jussi
Jussi Björling var det som sjöng.
L12 Skor
Povel Ramels låt "Ta av dig skorna"
L5 Zorina
Jules Sylvains operett Zorina
V1 Ravaillacz och V11 Claes
Gruppen med gubbar som deltog i Melodifestivalen i år heter Ravaillacz och förnamnet som passar in är Claes (Malmberg)
V4 Arm
Vet inte vad låten heter men de sjunger : med en orm om din hals, eller nåt liknande
L2 Veronica
Det är Veronica Maggio som sjunger
V6 Xerxes
Svensk TV-serie
L3 Lisa
Lisa Nilsson sjunger I samma andetag
V7 Marina
Det enda kvinnonamn jag kommer på som passar in där
L9 Adams
Bryan Adams sjunger Everything I do.... från filmen Robin Hood
L1 Roxette
Roxette med en ny låt
Ja det var mitt förslag på lösningen till Melodikrysset den här veckan. Nu ska jag ut i solen och plantera om tomatplantor. Ha en härlig solig dag alla.