måndag 1 oktober 2012

Bloggens början

Jag är en hemmaodlare i liten skala, mina favoritväxter är tomater och pelargoner. Läste precis ikväll att en slöttsträdgårdsmästare hade samma sätt att ta tomatfrön som jag, man tar frön ur en mogen tomat och skrapar ur dem på ett hushållspapper, låt torka ett par dagar sen lägg pappret i en burk eller i ett melittafilter, i vår klipper du bara små pappersbitar och planterar, kanonbra grobarhet. Jaha det här var mitt första inlägg på min blogg, hoppas att nån i cybervärlden kommer att läsa mina inlägg. God natt :-)

2 kommentarer: