tisdag 19 mars 2013

Lång tid har gått sedan senaste inlägget. Det har varit en lång och kall vinter och än är den inte slut, liknar vintersnöstorm ute nu och dagar och nätter är fortfarande iskalla. Sådden av tomater och diverse andra frön har pågått ett par veckor nu och det gror så fint, eftersom de kräver mycket sol så springer jag runt med trågen från fönster till fönster och när solen skiner ordentligt så åker de ut i växthuset några timmar mitt på dagen.
Väntar fortfarande på några leveranser av fröer och jag hoppas verkligen att de kommer endera dagen för nu är det verkligen hög tid att få ner dem i jorden, speciellt chilin. Jag hoppas på en varm och skön vår så det växer så det knakar.
Idag har det varit en lite trött dag så jag hoppas att morgondagen blir lite piggare, jag bakade en ny sorts kaka idag, citronkaka med maräng, den blev helt ok lite för syrlig för min smak, Kenta tar med hälften till sitt jobb och de andra åker ner i frysen.
Ny dag i morgon då kommer det fler rapporter om odlingarna, min dag och lite annat smått och gott. Nu är det dags att lägga sig med ett korsord och sen är det god natt :-)

1 kommentar:

  1. Lycka till med alla plantor! Hoppas att våren kommer snart!

    SvaraRadera