onsdag 20 mars 2013

Vårdagjämning

Den här dagen förknippar jag med sol, värme o blåsippor men det blev inte riktigt så, snöstorm och iskyla istället, lite trist när man vill att odlingarna ska vara i växthuset men den dagen kommer väl förr eller senare.

Natten var lite besvärlig för våran lilla Peppla, hon var dålig i magen, hade säkert ätit nåt skit ute. Hon har varit bättre idag i allafall, lite Canikur och kokt mat ett par dagar så fixar hon nog det här också. Jag kunde inte låta bli att skratta åt henne i morse, hon hade bråttom ut för att bajsa och sprang så fort så fort, satte sig i slänten men då fick hon syn på rådjuren utanför staketet och skällde som en bandhund samtidigt som hon bajsade. Ja hon är bra tokig den lilla.

Ringde Telia idag igen ang ändringen av mitt abonnemang men de hade ingen notering om att jag hävt tidigare abonnemang, ja herregud som det ser ut nu så sitter jag med ett abonnemang bundet 24 månader och ingen telefon. Måste lösa det på nåt vis, på Telia sa hon att jag skulle avvakta till efter helgen, så jag får väl göra det fast jag avskyr att vänta.

Äntligen fick jag mina efterlängtade frön, som jag har väntat. Chili, paprika, citronmeliss (som jag älskar)  och framförallt tomater, fick en sort som är  envildtomat från Ecuador. Nu har jag ca 40 olika sorter och många nya som jag aldrig haft förut, vita, kolsvarta, gula, orange, röda, små och stora, en sort som heter picnictomat och ser ut som en hjärna. Mycket spännande att se fram emot.

Jag har anmält mig till en ny frågesport idag, Bullseye som ska visas på fyran, hoppas att jag kommer med till uttagningarna, det var ju länge sen som man var tv-stjärna, tycker nog det är dags igen. Så kul när man åker iväg på uttagningar, man betalar inget själv och får bo på hotell och äta gott, träffa nya människor och komma bort en stund. 

Nu håller Kenta på och stökar i köket, han blev så glad när han hittade en ny påse Kalaspuffar, jag tror jag hittar på nåt annat att äta till kvällsmat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar