Den långa fredagen
Långfredag idag o påsken är på gång för fullt. Idag blir det inte något speciellt påskfirande, jag har aldrig varit så mycket för påsk. I morgon ska vi ha påsklunch med släkten, vi är inte så många så det är inte så jobbigt, det är kul att träffa alla tillsammans och så umgås med lille Emrik förstås.
Veckan har varit fullmatad med händelser (som vanligt här, tycker jag). Har ju haft en lång procedur med en telefonbutik i Köping ang uppsägning av mitt abonnemang. I onsdags så togs det äntligen bort och jag var så himla glad så jag sjöng, mycket falsk,; Jag är så lycklig jag är så lycklig jag är så lycklig måndag tisdag onsdag ...................... Emrik, som var här då, tittade på mig o sa sen: Mormor jag tycker om dig. Det värmde ett mormors hjärta kan jag tala om. Han kanske sa så för att jag skulle sluta sjunga men det spelar ingen roll, jag blev lycklig iaf. Emrik sov här en natt när Rebecca skulle ha en tidig tenta och vi hade så kul som vanligt, vi målade honom som en påskgubbe och tog kort som vi sen skickade till gammelmormor och gammelmorfar och farmor. Vi var ut på hundpromenad och lagade mat. Tiden går fort när han är här.
Mina älskade plantor åker in och ut till växthuset, man kan ju undra när jag ska kunna ha dem ute även nattetid, det ser inte ut som att det är nån riktig värme i sikte ännu på ett tag. Bara att kämpa på.
Var också till vår veterinär i Arboga med Pepsi och Olle, Pepsi fick kolikmedicin och Novalucol, vi hoppas att det blir bättre nu, jag skulle så gärna vilja att hon får vara med om en sommar till hon älskar att ligga i solen och mår så gott av värmen. En som inte gillar värmen lika mycket är Olle men vi ska snart raka av honom pälsen så han kan bada och må bra. Han har några knölar på sig som veterinär Lage tittade på, inge fara sa han. ungefär som stora pormaskar inget att göra om de inte går sönder, då får man ta bort dem. Kändes bra efter det besöket och Pepsi är ju så pigg förutom svullen mage.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar